Concept Bikeathon

1. Descriere generală a mecanismului Bikeathon

1.1 Bikeathon Ţara Făgăraşului este un mecanism – platformă de strângere de fonduri implementat de Fundaţia Comunitară Ţara Făgăraşului (numit mai departe organizator), dezvoltat în jurul unui eveniment de strângere de fonduri printr-un concurs de biciclete, deschis pentru companii, persoane fizice, organizaţii şi grupuri de iniţiativă (numite mai departe echipe de proiect). 

1.2 Evenimentul Bikeathon Ţara Făgăraşului va avea loc în 9  iunie 2018, pe traseul care va fi prezentat ulterior.

1. 3 Campania Bikeathon se desfăşoară în 3 etape:
Etapa 1: Înscriere proiecte/cauze: 29 ianuarie – 28 februarie 
Etapa 2: Înscriere biciclişti: 5 martie– 31 mai
Etapa 3: Înscrierea de susţinători pentru biciclişti/cauze/proiecte: 8 martie – 30 iunie

1. 4 Fiecare echipă de proiect și biciclist fundraiser îşi va dezvolta campanii de atragere de fonduri  pentru proiectul propus/susţinut, iar acestea vor fi validate de echipa de organizare Bikeathon. La cerere se poate solicita consultanţă pentru dezvoltarea acestor planuri.

1. 5 Descrierea etapelor campaniei Bikeathon:

Etapa 1 – Înscrierea de proiecte

Companiile, persoanele fizice, organizațiile sau grupurile de iniţiativă vor înscrie proiecte pe platforma bikeathon.fundatiactf.ro.  Acestea vor fi validate de către organizator.
Fiecare proiect validat trebuie să-și înscrie minim un biciclist în competiţie. Etapa 1 se va desfăşura în perioada 29 ianuarie – 28 februarie .

Toate proiectele care vor atinge targetul de fundraising de 1000 lei până la data de 1 mai 2018, se califică automat pentru a participa la evenimentul sportiv Bikeathon Țara Făgărașului din 9 iunie 2018.

În situația în care, inițiatorii proiectelor nu vor atinge acest target,  proiectul va fi exclus din competiție iar suma de ei strînsă până la această dată, le va fi restituită.

Etapa 2 – Înscrierea de biciclişti fundraiseri

Bicicliştii fundraiseri  se vor înscrie  pentru a reprezenta proiectele validate, pe platforma bikeathon.fundatiactf.ro
Termenul limită pentru înscrierea bicicliştilor este 31 mai 2018.

Etapa 3 – Înscrierea de susținători pentru biciclişti/cauze/proiecte

Susținătorii vor oferi sume  fixe pentru întreaga evoluţie a acestora în eveniment (de ex.: 50 lei/ evoluţie sau 100 lei/ evoluţie etc). 
Susţinătorii vor fi atrași în urma sub-campaniilor derulate de către biciclişti, cu sprijinul activ al echipelor de proiect.

Înscrierea susţinătorilor se va face prin completarea unui angajament de plată pe platforma bikeathon.fundatiactf.ro , iar contribuțiile vor fi realizate direct către Fundaţia Comunitară Ţara Făgăraşului.
Termenul limită pentru înscrierea susţinătorilor este 30 iunie 2018.

1.6 Încheierea procesului de strângere de fonduri

Sumele completate în angajamentele de plată înregistrate online de către susţinători vor fi achitate până la data de 30 iunie 2018. 

1.7 Acordarea de finanţări

Sumele strânse pentru fiecare proiect vor fi direcţionate de Fundaţia Comunitară Ţara Făgăraşului către organizațiile sau grupurile de inițiativă care le-au înscris, pe baza unui contract de finanțare nerambursabilă/sponsorizare. Finanţările vor fi acordate după încheierea procesului de strângere de fonduri, calendarul final fiind agreat pentru fiecare caz. 
Organizatorul va reţine 50% din taxa de înscriere a bicicliștilor(restul de 50% sunt donați cauzei alese) și 5% din fondurile de susținere atrase de fiecare proiect în cadrul evenimentului, pentru acoperirea unei părţi din costurile de organizare a evenimentului.

1.8 Implementarea proiectelor 

Perioada de implementare a proiectelor va fi agreată pentru fiecare caz, termenele şi condiţiile de raportare fiind specificate în contractul menţionat la punctul anterior. Proiectele care primesc finanţări prin intermediul Bikeathon vor fi nevoiţi să realizeze un raport financiar şi narativ la finalul perioadei de implementare. 

1.9 Termeni și condiții Bikeathon Ţara Făgăraşului

1.9.1 Înscriind un proiect platforma bikeathon.fundatiactf.ro , echipele de proiect vor fi de acord cu următoarele:
regulamentul Bikeathon 2018
decizia de validare a proiectului de către organizator
reținerea a 5%  din fondurile de susținere atrase de fiecare proiect în urma campaniei reprezentând costuri administrative şi organizatorice.
Datele de contact vor fi păstrate strict pentru uzul intern al Fundației Comunitare Ţara Făgăraşului și nu vor fi transmise unei terțe părți fără acordul echipelor de proiect.

1.9.2 Înscriindu-se pe platforma bikeathon.fundatiactf  , bicicliştii vor fi de acord cu următoarele:
regulamentul Bikeathon 2018
decizia de validare a înscrierii biciclistului de către organizator, Fundația Comunitară Ţara Făgăraşului
reținerea a 50% din taxa de înscriere reprezentând costuri administrative și organizatorice.
Datele de contact vor fi păstrate strict pentru uzul intern al Fundaţiei Comunitare Ţara Făgăraşului şi nu vor fi transmise unei terțe părţi fără acordul bicicliştiilor.

1.9.3 Înscriindu-se pe platforma bikeathon.fundatiactf  , susținătorii vor fi de acord cu următoarele:
regulamentul Bikeathon 2018
suma va fi direcţionată sub forma unui grant spre proiectul reprezentat de biciclistul susţinut
reţinerea a 5% din totalul sumelor strânse în urma campaniei, inclusiv din suma donată de către susţinător reprezentând costuri administrative şi organizatorice.
Datele de contact vor fi păstrate strict pentru uzul intern al Fundaţiei Comunitare Ţara Făgăraşului şi nu vor fi transmise unei terţe părţi fără acordul susţinătorului.