Regulament

 

2. Regulamentul privind campaniile de strângere de fonduri

2.1. Pot înscrie proiecte în Bikeathon Ţara Făgăraşului, urmând să strângă fonduri pentru aceste proiecte, următoarele categorii: companii, persoane fizice, grupuri de iniţiativă şi organizaţii. 

2.2 Pentru înscrierea proiectelor, va fi completată secţiunea “Înscriere proiecte” platforma bikeathon.fundatiactf.ro .

2.3 Obiectivul financiar minim de strângere de fonduri pentru fiecare proiect înscris este de  2.000 de lei. 

2.4 Înscrierea proiectului va fi validată numai după completarea şi trimiterea formularului de pe platforma bikeathon.fundatiactf.ro , proiectul devenind vizibil doar după validare.

*Toate proiectele care vor atinge targetul de fundraising de 1000 lei până la data de 1 mai 2018, se califică automat pentru a participa la evenimentul sportiv Bikeathon Țara Făgărașului din 9 iunie 2018. În situația în care, inițiatorii proiectelor nu vor atinge acest target de 1000 de lei, proiectul va fi exclus din competiția Bikeathon Țara Făgărașului 2018.

2.5 Fiecare proiect înscris pe platforma online va fi reprezentat în cadrul evenimentului Bikeathon de biciclişti fundraiseri. Aceştia se vor înscrie completând secţiunea “Înscriere biciclist”, pe platforma bikeathon.fundatiactf.ro .

2.6 Bicicliștii fundraiseri vor fi validaţi de către Fundaţia Comunitară Ţara Făgăraşului. Ulterior achitării promisiunii de plată, vor deveni vizibili pe platforma bikeathon.fundatiactf.ro .

2.7 Bicicliştii fundraiseri independenți de echipele de proiect trebuie sa opteze pentru unul din proiectele înscrise.

2.8  Bicicliștii fundraiseri,  înscriși la Bikeathon vor putea fi susţinuti completând formularul “Înscriere susţinător” pe platforma bikeathon.fundatiactf.ro .  

2.9 Susţinătorii vor putea să completeze un angajament de plată, sau vor putea dona direct în contul fundaţiei, utilizând butonul “Donează” de pe platforma online. Donaţiile vor putea fi efectuate şi în timpul evenimentului, în baza unei chitanţe. Formularul “Înscriere susţinător” reprezintă un angajament de plată, plata efectivă putând fi realizată oricând după completarea formularului pană la data limită de  30 iunie 2018.   

Plăţile vor fi realizate prin următoarele modalităţi:

  • Plată online –  platforma www.fundatiactf.ro/doneaza
  • Prin bancă. Date bancare Fundaţia Comunitară Ţara Făgăraşului: Făgăraş, CIF 32085641 IBAN RO42RNCB0472136508350001, BCR, cu menţiunea pe OP “Contribuţie Bikeathon pentru biciclistul_____________________”.
  • Plată în numerar la sediul Fundaţiei Comunitare Ţara Făgăraşului (Bd. Unirii, nr.1C – Făgăraş, judeţul Braşov) sau în cadrul evenimentului, în ambele cazuri fiind emisă şi chitanţă.
  • La solicitarea susţinătorilor persoane juridice vom putea încheia un contract de sponsorizare.
    2.11 Sumele prevăzute în angajamentele de plată vor fi achitate până la  30 iunie 2018. 

2.12  Fundaţia Comunitară Ţara Făgăraşului va centraliza angajamentele de plată şi va trimite echipelor de proiect informări periodice privind sumele achitate. 

2.13  După eveniment, Fundaţia Comunitară Ţara Făgăraşului va furniza o situaţie actualizată a sumelor achitate. 

 

3. Regulament sportiv privind desfaşurarea evenimentului – Bikeathon Ţara Făgăraşului

Fiecare participant la Bikeathon Ţara Făgăraşului trebuie să ia  cunoştinţă, să accepte şi să respecte următorul regulament. Nerespectarea sa poate atrage după sine imposibilitatea înscrierii în concurs sau eliminarea din competiţie, în timpul concursului sau ulterior acestuia.

3.1 Înscriere

Înscrierea la probele din cadrul Bikeathon-ului se face completând formularul on-line de la secţiunea Competitori.
Prin înscrierea în concurs (prin completarea formularului online) şi efectuarea plății taxei de participare conform calendarului de plată de mai jos, concurenţii acceptă şi îşi asumă integral prezentul regulament.
Taxa de participare este:

  • cursa ~70 km – 60 lei în perioada martie-aprilie; 80 in mai; 100 lei iunie
  • cursa ~46 km – 60 lei în perioada martie-aprilie; 80 in mai; 100 lei iunie
  • cursa ~22 km –  60 lei în perioada martie-aprilie; 80 in mai; 100 lei iunie
  • cursa populară ~10 km – 40 lei în perioada martie-aprilie; 50 in mai; 60 lei iunie (indiferent de varsta participantului)
  • cursa populară ~4 km (pentru participanți în scaun rulant sau handbike) – 20 lei în perioada martie-aprilie; 25 în mai; 30 lei iunie (indiferent de vârsta participantului)
  • taxe participare copii – 20 lei in perioada martie-aprilie; 30 lei in mai; 40 lei in iunie 

Exemplu: Dacă s-a realizat înscrierea în concurs în cursa de 22 km prin completarea formularului de înscriere online în Martie (taxa fiind 60 lei) , dar plata taxei de participare s-a făcut de-abia în Iunie, atunci taxa va fi de 100 lei. (conform calendarului de plată per cursă de mai sus)

Dupa achitarea taxei de participare se va trimite confirmarea plăţii la adresa: office@fundatiactf.ro
Înscrierea se face în limita numărului maxim de participanți anunţat de organizatori.

Primii 250 de bicicliști înscriși cu taxa de participare plătită și declarațiile completate  și semnate, vor primi tricourile competiției.
Se poate înscrie în competiţie orice persoană care a împlinit 18 ani. Pot participa şi persoane care nu au împlinit 18 ani, cu acordul scris al unuia dintre părinţi sau a tutorelui legal. Întreaga responsabilitate legată de participarea minorului la competiţie revine adultului semnatar.
Taxa de participare nu este returnabilă. În cazul în care o persoană înscrisă nu mai poate sau nu mai doreşte să participe la eveniment sau din orice alt motiv, taxa nu mai poate fi restituită.
Procesul de înscriere
Completează formularul de înscriere disponibil, cu datele personale (nume şi prenume, sex, vârsta împlinită la data evenimentului, telefon, e-mail, localitatea) şi alte date de referinţă;
NOTĂ: În caz de neprezentare la start, descalificare, abandon, retragere din concurs din orice motiv, taxa de participare nu se returnează, iar locurile nu sunt transmisibile.

3.2 Anulări:

Daca evenimentul este anulat din motive de forţă majoră, participanţii nu vor beneficia de rambursarea taxei de înscriere şi nici de compensaţii pentru alte pierderi, cum ar fi cheltuieli ocazionate de călătorie şi cazare.

3.3 Echipament

Purtarea căştii este obligatorie şi necesară pentru siguranţa fiecărui concurent.
Bicicletele vor fi propulsate doar prin forţa umană (nu se acceptă biciclete electrice sau de altă natură similară)
Se recomandă o revizie a bicicletei anterior participării, pentru a vă asigura de buna stare de funcţionare.
Număr de concurs, vizibil pe toată durata cursei (obligatoriu)

Recomandăm fiecărui participant să aibă asupra sa:

  • Pompă
  • Cameră de schimb, set de petice, leviere
  • Set imbuss / scule
  • Bidon sau bidoane cu apa (de preferat să fie pus la îndemână în suportul/suporţii de la bicicletă)
  • Telefon mobil protejat de umezeală păstrat într-o husă/pungă;

 

Pot fi utile: ochelari de soare, mănuşi, cremă protecţie solară. De asemenea, îmbrăcăminte de bicicletă adecvată condiţiilor meteo.

Concurenţii pot repara sau înlocui orice piesă cu excepţia cadrului. Schimbarea bicicletei nu este permisă, concurenţii trebuie să treacă linia de sosire cu acelaşi cadru şi acelaşi număr pe ghidon;
În cazul unei pene sau a unor defecţiuni minore, opriri, concurentul este obligat să elibereze traseul pentru a evita accidentările şi să-şi poata rezolva problema într-un loc sigur.

Numărul de concurs va fi montat pe bicicletă, în faţă, pe ghidon vizibil şi nu va fi înlăturat decât după trecerea liniei de sosire (sau în caz de abandon).

Nu este recomandată folosirea de către concurenţi a sistemelor radio sau alte comunicaţii electronice sunt strict interzise (Ex: iPod, walk-man, mp3 player etc), vă recomandăm conectarea cu natura.

Va recomandăm recunoașterea pentru antrenament și familiarizarea cu traseul.

3.4 Ridicare pachet – kit de participare

Pachetele de concurs (kit-urile de participare) se ridică pe baza unui act de identitate, din locaţiile şi la orele afişate conform programului.

3.5 Declaraţia pe propria răspundere trebuie descărcată înainte, printată, completată de fiecare participant şi înmânată Organizatorilor la ridicarea kitului de participare. – DESCARCĂ DECLARAȚIE PROPRIA RĂSPUNDERE.
Participanţii minori trebuie să vină la ridicarea pachetului însoţiţi de către un părinte sau tutore legal, împreună cu Acord părinţi/tutore legal pentru minori. – DESCARCĂ ACORD PĂRINTE.

3.6 Cronometraj

Se cronometrează doar cursele de 10 km, 22 km, 46 km si 70 km. Dacă doi concurenţi ajung în același timp la Finish, unul va primi premiul pentru locul x iar celălalt pentru locul x+1.
Cursele copiilor nu sunt cronometrate.

Aflat la a V-a editie, concursul va avea si în acest an startul și finish-ul în fața Cetății Făgărașului.

3.7 Traseu

Ediția din 2018  va avea 6 trasee diferite (traseele copiilor în jurul Cetății Făgăraș, cursa populară de 10 km și de aprox. 4 km pentru participanți în scaun rulant/handbike, traseu de 22 km, 46km și 70km). 

Traseele copiilor: 

  • Pentru copii cu vârsta între 4 și 6 ani – 1 Tur de Cetate
  • Pentru copii cu vârsta între 7 și 9 ani – 2 Tururi de Cetate
  • Pentru copii cu vârsta între 10 și 13 ani – 3 Tururi de Cetate

Cursa populară  de ~ 10km – este adresată începătorilor, famiilor și copiilor care doresc să pedaleze pentru o cauză. Copiii sub 14 ani trebuie să fie însoțiți obligatoriu de un adult.

Traseul se poate vedea aici https://www.bikemap.net/en/r/3535127/

Cursa populară (de aproximativ 4 km, pentru participanții în scaun rulant sau handbike) Aceștia vor lua startul aproximativ în același timp (10 minute mai repede) cu ceilalți concurenți înscriși la cursa de 10 km și vor parcurge un traseu de aproximativ 4 km, testat de reprezentanți Motivation. 

Startul cursei se va da cu 10 minute mai repede pentru această cursă. Casca este recomandată,  însă nu obligatorie. Participanții vor semna acord pe propria răspundere pentru participare la această cursă, în condițiile prevăzute. Fiecare participant în scaun rulant sau handbike va fi însoțit de un voluntar pe bicicletă, în cazul în care este necesară asistența pe zonele foarte dificile. Kitul participantului în scaun rulant sau handbike va fi identic cu kitul pentru participanții cursei populare. 

Va avea loc un antrenament oficial pentru cursa populară (de aprox. 10 km) cât și pentru cursa populară (de aproximativ 4 km pentru participanții în scaun rulant sau handbike) Duminică, 3 Iunie, orele 11:00, cu start din fața cetății Făgăraș.

Traseul se poate vedea aici https://www.strava.com/activities/1530820134/shareable_images/map_based?hl=en-US&v=1524659891

Lansarea unei curse accesibile utilizatorilor de scaune rulante în cadrul Bikeathon este o nouă ocazie de a demonstra abilitățile persoanelor cu dizabilități și, totodată, un prilej de celebrare a mobilității, a performanței și a fair-play-ului, în toate formele lor.

Fundația Motivation România consideră practicarea sportului ca fiind o parte importantă a procesului de recuperare activă pentru viață independentă și, totodată, o modalitate eficientă de incluziune a persoanelor cu dizabilități. 

Traseele de 22km, 46km si 70km sunt OFFROAD in proportie de aprox 80%, parcurgând plaiuri, dealuri, păduri de o rară frumusețe. Nivelul de dificultate al traseelor este unul mediu spre crescut.

Traseele de 22km si 46 km sunt adresate persoanelor care au un nivel mediu de antrenament.

Copii sub 14 ani pot participa pe traseul de 22km doar însoțiți de un părinte.

Traseeul de 22 km il gasisti aici https://www.bikemap.net/en/r/3223438/

Traseul de 46 km il gasiti aici https://www.bikemap.net/en/r/3534289/

Traseul de 70 km este unul de dificultate crescută și este recomandat persoanelor care au mai participat la competiții de acest gen, care au o rezistență fizică crescută și celor care practică ciclism de performanță.

Traseul de 70 km îl găsiți aici: https://www.bikemap.net/en/r/4377759/#/z11/45.8869015,24.9671173/terrain

Minorii nu pot participa la traseele de 46km si 70km.

Vârsta va fi definită în funcţie de anii împliniţi la dată concursului. Pentru cei născuţi în ziua competiţiei, se consideră vârsta împlinită pe această dată.

Doar minorii legitimați la cluburi sportive și care practică ciclism de performanță pot participa la traseele de 46km si 70 km. Aceștia vor trebui să facă dovadă legitimării la start.

Sportivii legitimaţi la un club de ciclism vor participa obligatoriu la traseul de 70 km.

ATENȚIE: Timpi limită!

– 5:00 ore de la start in … de trecut punctul de hidratare/control si locatia acestuia

– 8:00 ore de la start in punctul de ……………….

Traseul va fi marcat cu benzi de demarcaţie şi alte elemente de semnalistică vizuală. În punctele cheie vor exista reprezentanţi ai organizatorilor care vor oferi ghidaj asupra direcţiei sau a gradului de dificultate crescut din anumite zone.

Şedinţa tehnică va avea loc în ziua cursei şi o să fie anunţată cu cel puţin o zi înainte.

Nerespectarea traseului stabilit duce la eliminarea concurentului din concurs. Această regulă implică trecerea prin toate punctele intermediare de control.

Traseul trebuie parcurs integral în vederea includerii în clasamentul final.

Concurenţii nu pot apela la suport pentru deplasarea pe parcursul traseului (moto, ATV, etc).
Organizatorii sunt exoneraţi de răspundere dacă în timpul cursei publicul deteriorează marcajele de ghidare.

Fiecare participant care ia parte la Bikeathon este responsabil pentru propria securitate şi siguranţă.
Organizatorii nu pot fi traşi la răspundere pentru deteriorarea bicicletelor în timpul concursului.

În caz de abandon sau descalificare sportivul e obligat să îşi transporte bicicletă la finish (excepţie fac accidentările). De asemenea, în cazul luării deciziei de a abandona cursa, participantul are obligația de a anunța la punctul de informații (numărul de contact fiind atașat pe numărul de concurs).

Concurenţii sunt obligaţi să protejeze/evite eventualii spectatori, maşini sau cetăţeni ajunşi întâmplător pe traseu.

3.8 Suporteri / Ajutor

Suporterii pot susţine orice competitor cu condiţia să respecte regulile de conduită, indicaţiile autorităţiilor şi/sau ale oficialilor şi să nu împiedice desfăşurarea compeţiţiei. Pe parcursul traseelor nu este permis nici un ajutor venit din exterior (suporter, spectator etc.), excepţie făcând cazurile deosebite şi ajutorul acordat în punctele de realimentare amenajate, unde competitorii pe lângă băuturile fructele şi alimentele energizante oferite de organizatori pot primii şi alte alimente, lichide.

3.9 Oprirea / Retragerea din cursă:

Organizatorul îşi rezervă dreptul de a opri un participant în următoarele cazuri:

  • s-a accidentat după start, iar starea sa nu-i mai permite continuarea cursei;
  • în cazuri excepţionale;
  • în cazul în care observă că participantul nu respectă una dintre regulile prezentului concurs, sau cele ale bunului simţ şi fair-play-ului.

Orice participant care nu mai poate sau nu mai vrea să continue cursa, indiferent de motiv trebuie să informeze pe organizatori imediat, la start, la punctele de control, în cazuri excepţionale pe numărul de telefon de urgenţă sau la sosire. Neanunţarea retragerii din cursă va cauza o operaţiune de căutare şi salvare (echipe de salvare, salvamont), pe posibila cheltuială a participantului implicat dacă acesta nu are nevoie de serviciile respective.

Retragerea va fi confirmată prin semnătură pe foaia de arbitraj. Orice participant care se retrage va fi ajutat cu privire la cea mai bună variantă de retragere dar este responsabil pentru transportul propriu, rută pe care o va folosi şi acţiunile ulterioare momentului şi locului retragerii, excepţie făcând cazurile grave care nu permit deplasarea prin propriile mijloace.

3.10 Clasament

Clasamentul final va fi stabilit în funcţie de timpul fiecărui concurent. Va exista un clasament general – open – pentru masculin, respectiv pentru feminin, pentru traseele de 10 km, 22km, 46km și 70km.

Cursele copiilor sunt necompetiționale! Toți participanții la cursele de 1 tur, 2 tururi și respectiv 3 tururi în jurul Cetății vor fi medaliați ca Finisheri.

 

3.11 Premii

Premiile câştigătorilor vor fi acordate în funcţie de clasamente, general – open  masculin și feminin la:

1.Cursa populară (~10 km și ~4 km)

2.Cursa de ~22Km

3.Cursa de ~46Km

4.Cursa de ~70Km

5. Toți copiii participanți la cursele de 1 tur, 2 tururi și respectiv 3 tururi în jurul Cetății vor fi medaliați ca Finisheri.

6. Fundraiserii care au strâns cele mai mari sume de bani pentru proiectele sustinute pe parcursul perioadei de strângere de fonduri vor fi premiați. 

 

 

3.11 Premii

Premiile câştigătorilor vor fi acordate în funcţie de clasamente, general  masculin și feminin la:

1.Cursa populară (~10 km și ~4 km)

2.Cursa de ~22Km

3.Cursa de ~46Km

4.Cursa de ~70Km

5. Toți copiii participanți la cursele de 1 tur, 2 tururi și respectiv 3 tururi în jurul Cetății vor fi medaliați ca Finisheri.

 

3.12 Alimentare

Participanţii vor avea la dispoziţie puncte de hidratare şi alimentare pe traseu.
Se recomandă atenţie asupra hidratării, în special în condiţii de soare. Este bine să aveţi la dvs bidoane de apă umplute şi/sau rucsaci cu sisteme de hidratare.

3.13 Condiţii ce atrag descalificarea:

  • Neparcurgerea traseului în întregime sau scurtarea lui.
  • Nefolosirea căştii de protecţie pe timpul concursului.
  • Comportamentul lipsit de fair-play faţa de concurenţi sau organizatori.
  • Folosirea ajutoarelor din afară concursului (folosirea autovehiculelor sau a motocicletelor etc).
  • Schimbarea bicicletei în timpul concursului.
  • Modificarea/schimbarea numărului de concurs.
  • !!! Distrugerea mediului înconjurător şi abandonarea ambalajelor sau altor deşeuri pe traseu. Acestea pot fi lăsate doar în punctele de alimentare.
  • Circulaţia în sens invers pe traseu.
  • Descalificările se pot face şi după concurs în urma vizualizării pozelor, filmelor, sau a sesizării fondate a altor concurenţi.
  • Taxa de participare nu se va rambursa în cazul descalificării.

3.14  Responsabilitate

Participanţii îşi asumă întreaga responsabilitate asupra capacităţii de participare, din punct de vedere fizic / medical. Recomandăm efectuarea unor controale medicale de specialitate înaintea participării la evenimente fizice de anduranţă, care presupun un nivel crescut de efort.

Organizatorii sau partenerii evenimentului nu pot fi făcuţi răspunzători de nici o daună rezultată în urmă participării voluntare la concurs – defecţiuni de orice natură apărute la bicicletă, probleme fizice/medicale, răniri sau orice vătămare corporală, invaliditate sau deces.
Organizatorii pun la dispoziţie salvare auto dedicată evenimentului. Menţionăm că pot exista şi scurte tronsoane ale traseului în care nu există acces auto.

Rularea pe orice tronson de drum public se face cu respectarea regulilor de circulaţie şi a legislaţiei în vigoare. Pe traseu pot fi întâlnite vehicule, turişti, animale. Participanţii trebuie să aibă în vedere aceste situaţii şi să ruleze adecvat. Orice accident în care sunt implicaţi participanţii de la Bikeathon-ul Ţării Făgăraşului, survenit în timpul desfăşurării concursului din nerespectarea regulilor de concurs şi a regulilor de conduită în trafic impuse de lege va fi în responsabilitatea celor implicaţi în accident.
Întregul eveniment se desfăşoară cu respect faţă de mediul înconjurător. Prin urmare, concurenţii vor manifesta un comportament civic în ceea ce priveşte menţinerea curăţeniei şi a protejării mediului natural. Nu se acceptă aruncarea gunoaielor de orice natură în alte spaţii decât punctele de alimentare.
Concurenţii vor manifesta un comportament civilizat, fair-play, faţă de ceilalţi participanţi în cursă.

Nerespectarea normelor de conduită poate duce la eliminarea concurenţilor din concurs, la decizia organizatorilor.

3.15 Imagine

Organizatorii Bikeathon-ul Ţării Făgăraşului au drepturi de imagine asupra întregului eveniment. Organizatorii pot utiliza imagini foto şi video în diverse materiale de comunicare realizate cu ocazia concursului, atât din timpul desfăşurării cât şi în fazele de start şi finish/premiere.

3.16 Forţa majoră

În caz de forţă majoră, organizatorii pot lua decizia unor modificări de traseu sau program. La limită, se poare decide inclusiv anularea cursei, în situaţii excepţionale. Prin forţa majoră se înţelege orice eveniment care ar putea avea influenţă semnificativă asupra bunei desfăşurări a competiţiei, cum ar fi: inundaţii majore, furtuni, dezastre naturale sau evenimente social politice majore. În aceste situaţii, taxă de participare nu va fi returnată.

Organizatorii pot efectua modificari ale programului, traseului sau ale altor detalii ale concursului, în funcţie de situaţii diverse ce pot apărea pe parcursul derulării proiectului (ex: condiţii meteo nefavorabile, includerea unor noi elemente în program, etc). Aceste modificari vor fi anunţate participanţiilor şi celor interesaţi prin intermediul site-ului şi la faţa locului.